torsdag den 14. marts 2013






Efter mange år med dårlig kondi og burgere på menuen har jeg nu besluttet at det er tid til at lægge en ny livsstil. Der er omkring 100 dage til jeg drager hjem mod Danmark igen og det skal være en ny og forbedret mig der træder ind af døren derhjemme. Jeg er startet til track på min highschool hvilken nok er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet. Jeg er den langsommeste på et hold af 70 og jeg har været ved at falde død om op til flere gange. Men jeg hænger i. No pain, no gain. Track tager en time om dagen med stort set kun løb, så går jeg hjem fra skole og der laver jeg 20 minutters yoga, 30 minutters pilates og 20 minutters hård ab work out. Jeg har aldrig været så aktiv i mit liv!

 Men jeg er typen der hvis ikke jeg ser resultater med det samme, giver jeg op. Men denne gang må jeg have lidt tålmodighed, for min snart 17 årige krop har været vant til ingen motion og flere tusinde kalorier om dagen. Jeg har også lagt min kost om. Til morgenmad spiser jeg organic vanilje youghurt med 1 % mælkefedt med granat æble frø, müesli og chia seeds ovenpå. Frokost variere lidt pga. min skole lunch, men prøver så vidt som muligt altid at spise salat og det samme gør jeg til aftensmad. Jeg drikker kun vand og efter track spiser jeg en håndfuld nødder. Jeg undgår så vidt som muligt alt hvidt (pasta, ris, brød, mælk) og alle søde sager er blevet skiftet ud med sunde alternativer.

 Jeg spiser to C vitamin piller om dagen og jeg prøver også at cykle så meget som muligt. Det er overhovedet ikke let og når man sidder på McDonalds med salat og personen ved siden af en fråder sig i pommes frites kan man godt tænke hvad nytter det her egentlig? Men jeg har taget et valg og man kommer ingen steder uden at man har viljestyrke og tænker over hvad man vil opnå. Jeg håber at min kamp mod en sundere krop kan inspirere nogle og jeg vil prøve at opdatere fremskridt så flittigt som jeg nu kan! 

3 kommentarer:

  1. Hej amanda! Et godt tip jeg har til weight loss som min fitness instruktør har fortalt er at drikke et glas appelsin juice om morgenen eller eventuelt før træning( helst med frugtkød, da det er fyldt med vitamin d og hjælper pÅ din metabolisme + styrker din digestiv :-) og det giver godt med energi før træningen

    SvarSlet
  2. Hej amanda! Skide god indsats! Men virkelig pas på med at styke træne, pilates og yoga hver dag pga det styrker + opbygger dine muskler og du kommer til at blive stor( pga muskler) dine muskler skal også have mindst 48 timers afslapning så normalt messigt løb hver dag men styrke træn hver anden eller tredje. Min søster arbejder i fitness. Dk og har selv fortalt mig det tip.

    SvarSlet