tirsdag den 22. februar 2011

Her er en lille guide til hvordan du kan rense dine make-up børster. Da jeg startede med at bruge make-up, vaskede jeg ikke mine børster. Senere brugte jeg bare shampoo og der begyndte hårene at falde af og jeg fandt ud af at det skulle være uparfumeret. Så opdagede jeg det her og det er super! Hvis du ikke renser dine børster ihvertfald en gang om ugen, kan der vokse bakterier i dem og du kan få uren hud eller slå ud.

Først bruger jeg Mac's brush cleanser, som jeg putter på børsten og kører den rundt på en klud, så det værste kommer af. Brush cleanseren er også god, hvis du bare lige vil ''spot cleanse'' dine børster, det vil sige ikke rengøre dem i dybden, hvis du f.eks skal bruge dem igen snart.

Så putter jeg den under vand og så bruger jeg oliven olie! Det er noget fedtet stads, men det er rigtig godt.

Så hælder jeg lidt på børsten og kører enten rundt på en klud eller i hånden med den. Og så skal de bare tørre! Men husk at de enten skal lægge ned eller have hårene ned af, så vandet ikke løber ned i børsten!

/A little how to clean your make up brushes in pictures. At first I use Mac's brush cleanser, and swirl my brush on a napkin or a little towel. Then I put it under water and then I use olive oil! Its greasy, but good, and I just put a bit on the brush and swirl it in the napkin/towel or in my hand. Then I wash it under water again, and then it dries! And remember that it can't stand up it has to either lay down or stand in a glass with the brissels down so the water won't run into the brush!

4 kommentarer:

  1. Hej Amanda! Super fin blog du har dig, jeg er blevet fast læser :)

    // Emma
    www.emmamartiny.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hvor meget koster den der brush cleanser fra Mac babe? :-)

    http://sophiamanniche.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Tak for rådet, har længe tænkt på at se og få mine make-up børster renset. Men hvad koster den der Mac Cleanser?
    Cool blog btw! Er straks fast læser!
    Du kan tjekke min blog ud på www.fashionpieces1.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Tak for at i er blevet faste læsere, kigger på jeres blog asap! :)
    Og angående brush cleanseren, så er jeg ikke sikker, men de har dem ved de fleste mac counters, så prøv og kig der næste gang i er i nærheden af en! x

    LOVE

    SvarSlet